سفارش تبلیغ
صبا ویژن
افسردگی، برادری را تباه می کند . [امام علی علیه السلام]

انتخابات 8

 
 
بیانیه جبهه متحد اصولگرایان:(پنج شنبه 86 دی 20 ساعت 11:51 صبح )

بیانیه جبهه متحد اصولگرایان:
دست شستن از حقوق ملت افتخار نمی‌آفریند

images/20071230/logo.jpg

 

 

 

 

 

 

 

جام جم آنلاین: جبهه متحد اصولگرایان در دومین بیانیه انتخاباتی خود تاکید کرده‌اند: اصولگرایان با پایداری خود ثابت کردند دست شستن از حقوق ملت به ویژه در مورد موضوع هسته‌ای افتخار نیست بلکه همگامی با ملت برای استیفای حقوق آنها افتخارآفرین است.
دومین بیانیه انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر حقوق اساسی ملت، آزادی وکرامت انسانی، راهبرد اساسی برای پاسخگویی به مطالبات مردم، پیروزی‌های سیاست خارجی و پیشرفت‌های هسته‌ای، مهار تورم وگرانی، ارتقا امنیت اجتماعی و مسایل فرهنگی نظام صادر شد.
بنابر این گزارش متن دومین بیانیه جبهه متحد اصولگرایان به شرح زیر است:

«مردم بزرگ و آگاه ایران
تاریخ پرافتخار ایران یکی از حساس‌ترین و خطیرترین روزهای خود را می‌گذراند. ملت بزرگ ایران در کنار دیگر ملت‌های مسلمان در حج ابراهیمی امسال نمایشی از اقتدار و انسجام اسلامی امت محمدی ص، را به تصویر کشید.
گفتمان انقلاب اسلامی، ‌نام و یاد امام خمینی ره، و رهبری مقام معظم رهبری در تعمیق اسلام‌گرایی درمنطقه و جهان هر روز درخشش ویژه‌ای دارد اکنون در سالروز گرامیداشت روز غدیر روز وحدت و یگانگی مسلمین و روز بازگشت به مجد و عظمت اسلام نکاتی را در زیر یادآور می‌شویم:

پیروزی‌های سیاست خارجی و پیشرفت‌های هسته‌ای‏

1- توفیقات دولت نهم در عرصه بین‌المللی که نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری است چشم ناظران جهانی را خیره کرده است. شکست‌های پی در پی نشست 1+5 علیه ایران وعدم توفیق آمریکا در بسیج جامعه جهانی علیه ملت ایران در مورد موضوع هسته‌ای جزء خبرهای اول رسانه‌های جمعی جهان است.
نگاهی به فراز و فرودهای اخبار مربوطه به موضوع هسته‌ای ایران که در مقامی بن‌بستی غیرقابل گریز و پرمخاطره را به تصویر می‌کشاند، به لطف خدای بزرگ و به برکت استقامت ملت بزرگ ایران و تدبیر وهوشمندی مسئولان تاکنون به نفع ملت ایران پیش رفته است و اصولگرایان خشنودند که این پیشرفت در زمان تصدی آنها در مجلس شورای اسلامی و دولت بیش از گذشته نمایان شده است. راه‌اندازی مجدد UCF اصفهان، راه‌اندازی غنی‌سازی نطنز، دستیابی به اورانیوم غنی‌شده 4 درصد، نصب و راه‌اندازی 3000 سانتریفیوژ حل بخش عمده‌ای از مسایل.
مورد نظر آژانس به ویژه سانتریفیوژ P1-P2 و بالاخره تحویل اولین محموله سوخت نیروگاه بوشهر از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره است قطعا روزی موضوع هسته‌ای به طور مستند وقایع‌نگاری خواهد شد و آنگاه معلوم می‌شود چه جریاناتی به راحتی حاضر به دست شستن از حق ملت ایران بودند و یا با فرصت‌طلبی و استقبال از تهدیدات و بزرگ‌نمایی آنها در صدد حمایت از اجانب و نادیده گرفتن استقلال کشور بودند.
اصولگرایان با پایداری خود ثابت کردند دست شستن از حقوق ملت به ویژه در مورد موضوع هسته‌ای افتخار نیست بلکه همگامی با ملت برای استیفای حقوق آنها افتخارآفرین است. اصولگرایان ضمن تاکید و جدیت در پیگیری مطالبه قانونی و مشروع ملت ایران برای دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای و همچنین دفاع از استقلال کشور، تدبیر و دیپلماسی فعال را فراموش نکرده و این مطالبه را نه ساده‌لوحانه و نه تندروانه پیگیری کرده و می‌کنند. جبهه متحد اصولگرایان ضمن حمایت قاطع از سیاست‌های کلان هسته‌ای کشور که زیر نظر رهبر فرزانه انقلاب دنبال می‌شود و توجه به نقش انکارناپذیر رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی معتقد است موضوع هسته‌ای کشورمان قدم‌های پایانی حقوقی را نیز با تدبیر واقتدار برخواهد داشت.
تردیدی نیست که جایگاه بین‌آلمللی ایران ارتقای چشمگیری پیدا کرده است گسترش مناسبات با کشورهای آمریکای لاتین، ناگزیر شدن آمریکا و به انجام مذاکرات مستقیم با ایران در موضوع عراق، برگزاری نشست سران کشورهای همسایه دریای خزر در ایران و سفر پوتین به کشورمان، دعوت از رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس نیز از جمله نشانه‌های ارتقای این جایگاه است.
مجموعه این توفیقات در بخش هسته‌ای و در صحنه بین‌الملل منجر به کاهش تهدیدات شده و اگر چه نباید هوشمندی و مراقبت مستمر را از نظر دور داشت ولی به نظر می‌رسد افقی روشن پیش روی ملت بزرگ ایران اسلامی باز شده است افقی که عده‌ای تعمدا یا از سر غفلت آن را نادیده می‌گیرند.

مهار تورم، مهم‌ترین دغدغه مردم و اصولگرایان‏

2- حل مشکلات معیشتی مردم و بهبود شرایط زندگی برای آحاد ملت ایران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصولگرایان بوده و هست.
موضوع گفتمان خدمت در میان اصولگرایان به همین دلیل شکل گرفت که نباید لحظه‌ای به مردم بویژه محرومان ومستضعفان غفلت کرد.
آسیب‌شناسی اقتصاد ایران و به ویژه بیماری مزمن اقتصادی کشور یعنی تورم و گرانی در دستور کار دولت‌های پیشین و دولت نهم همواره خودنمایی کرده است. رئیس‌جمهور محترم اخیرا در نطق 110 دقیقه‌ای تلویزیونی خود صادقانه مشکلات را با مردم در میان گذاشت و راه‌حل‌های درازمدت و کوتاه مدت دولت را بیان کرد. ما معتقدیم راه‌حل‌های دقیق، منطقی و عملی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی وجود دارد.
این راه‌حل‌ها در نشست‌های کارشناسی دولت و مجلس و احزاب اصولگرا شناسایی شده است و به زودی آثار کارآیی و کارآمدی خود را در تعامل دولت و مجلس نشان خواهد داد.
اقدامات پیشگیرانه دولت و مجلس جلوی شتاب و سرعت تورم را گرفته و انشاءاله به زودی به سمت مهار آن گامهای عملی برداشته خواهد شد ما معتقدیم بزرگ‌نمایی مشکلاتی اقتصادی کشور و وارد کردن آن به رقابت‌های سیاسی نه مشکل مردم را حل می‌کند و نه مشکل مقبولیت احزابی که بخواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. دولت و مجلس نیز به پرهیز از فرافکنی مسولیت حسن و قبح تصمیمات خود را شجاعانه بپذیرند و صادقانه و صمیمانه مشکلات را با مردم در میان بگذارند والبته از تشریک مساعی نخبگان و مردم استقبال کند و خوشبختانه دولت با توزیع سهام عدالت مصوبه، مهم مجلس در مورد لایحه.
خدمات کشوری ، کاهش هزینه‌ةای جاری دولت، اصلاح ترکیب بودجه، کاهش سود تسهیلات بانکی ، تصمیمات مربوط به تولید مسکن و به ویژه حذف قیمت زمین از مسکن توانسته تا حدودی بار تورم گرانی را از دوش طبقات محروم بردارد و ما این را یک گام مثبت و رو به جلو می‌دانیم.

ارتقا امنیت اجتماعی‏

3- طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه همه جانبه با ناهنجاری‌ها و تبهکاری‌های اجتماعی ، نبرد واقعی با سوداگران مرگ، اراذل و اوباش ازاقدامات مناسب در سامان حکومت خوب است توجه و درخواست مردم نشان می‌دهد استمرار و تداوم طرح ارتقا،‌امنیت اجتماعی یک ضرورت است ما معتقدیم این رویکرد باز تعریف احیا امر به معروف و نهی از منکر از زاویه نقش و کارکرد نظام، فوق‌العاده اهمیت دارد و با رفع نواقص و اصلاح شیوه‌ها همچنان باید تا محو آثار سوء اخلاقی و اجتماعی تداوم یابد.
البته تردیدی نیست که با قاطعیت باید جلوی برخی افراطی‌گری‌ها و اشتباهات در تشخیص مصادیق از طریق آموزش ماموران و استفاده از نظرات کارشناسان امور اجتماعی،جامعه‌شناسی و دینی گرفته شود و اصولگرایان با هر نوع افراط و تفریط در این عرصه مخالفند.

فرهنگ عمومی‏

4- نگاه به مسایل فرهنگی کشور از زاویه مهندسی فرهنگ عمومی و نقشه جامع علمی کشور و باز تعریف وظایف‌ نهادهای دولتی‌، عمومی و خصوصی در ارتقاط فرهنگ عمومی تصویری روشن و شفاف را در چشم‌آنداز برنامه بیست‌ساله ارایه می‌دهد. اصولگرایان به طور جدی با دغدغه تقویت فرهنگ دینی، به میدان آمده‌اند. شورای عالی انقلاب فرهنگی و حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد بنیادین و روحانیون و نیز اساتید و دانشجویان به عنوان مخاطبین اصلی ساماندهی امور فرهنگی کشور باید به وظایف کلیدی خود عمل کند و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در این مورد جامه عمل بپوشاند.

خبرهای خوش همگرایی در راه است

5- جبهه متحد اصولگرایان در هفته‌های اخیر با همراهی و حمایت جامعه مدرسین حوزه علمی قم و روحانیت مبارز با هدف هم‌افزایی توان‌ها، گامهای بلندی برداشته است و به زودی اخبار مسرت‌بخش آن اعلام می‌شود.
ساز وکار حقوقی جبهه متحد اصولگرایان در سراسر کشور عملیاتی شده و نتایج دل‌گرم‌کننده‌ای را نمایان ساخته است. در نشست‌های اولیه موفق شده‌ایم حداقل در مورد نیمی از نمایندگان در مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها به سمت وحدت و همگرایی برویم و به زودی با روشن شدن مصادیق دیگر پیش‌بینی می شود این روند استمرار یابد. این جبهه با جمع‌آوری فهرست‌های مورد نظر همه اصولگرایان و مشورت با نخبگان ومعتمدین مردم می‌کوشند ضمن شناخت ظرفیت‌ها و سلایق موجود به برآیندی منطقی، کارآمد، فراگیر و منطبق با معیارهای اصولگرایی دست یابد. جبهه متحد اصولگرایان باب گفتگو را در درون و برون باز نگاه داشته است و حاضر است در هر سطحی که متضمن رعایت منفعت مردم و مصالح ملی باشد گفتگوها را ادامه دهد. ما معتقدیم برای سلامت انتخابات باید حریم نهادهای قانونی نظام محفوظ بماند. احزاب و گروه‌ها نباید اجازه دهند افراطیون با حمله به نهادهای قانونی نظام به ویژه نهادهای ناظر و مجری انتخابات سلامت و آزاد بودن انتخابات را به خطر اندازند.
می‌توان به یک مفهوم حداقلی از اخلاق انتخاباتی توافق و زمینه مشارکت وسیع مردم در انتخابات آینده را فراهم کرد باید با هوشمندی از مداخله بیگانگان در سطح رقابت احزاب و گروه‌ها برای تخریب فضای انتخاباتی و یا تقویت گروه‌ها و دستجات مخالف نظام از طریق کمک‌های مالی و... جلوگیری کرد و با درایت از استقلال کشور پاسداری نمود.
جبهه متحد اصولگرایان پیروزی اخلاقی درانتخابات را مهم‌تر از پیروزی سیاسی در آن می‌انگارد و نفس رقابت آزاد و رعایت قانون را مهم‌تر از نتایج انتخابات می‌داند.
ما بر حقوق اساسی ملت، آزاد و کرامت انسان‌ها و رویکرد عدالتخواهانه به منظور پیشرفت همه جانبه کشور تاکیدمی‌کنیم و از رقبای خود دعوت می‌کنیم با پذیرش چنین رویکردی یک انتخابات پرشکوه را که نهایتا رای ملت میزان باشد را سامان دهند.







بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:2  بازدید

مجموع بازدیدها: 13126  بازدید


» لینک دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «